SOS

SOS????


Dengan nama Allah Tuhan sekalian alam, Dia yang tidak tidur, terus menerus menguruskan makhluk-makhlukNya.



Teringat suatu ketika, pertanyaan yang pernah kulemparkan kepada salah seorang seniorku.



"Macam mana ye, boleh membahagikan masa untuk mengarang dan belajar?"




ini jawapannya,



"Mengarang tue, sambilan je, ada masa buatlah, kalau tetiba idea datang...."






owh.....aku mengiayakan saja..



dan kini, aku yang terkena tempiasnya, dengan keadaan yang sepatutnya aku sibuk mengulangkaji, boleh pula aku menaip sekarang ^__^






ini ada suatu kisah, kisah benar katanya dan sepatutnya....



kisah seorang budak perempuan yang sukakan sos, dalam lingkungan 6 tahun...



cukuplah, dia dan ibunya yang menjadi pelakon dalam kisah ini....







al-kisah,

suatu hari, selesai membersihkan diri, budak perempuan itu terus ke dapur untuk bersarapan....


"wah...roti telur, bestnyer kalau dapat makan dengan sos...haa....sos, mane sos,...."


pantas tangan budak perepuan itu membuka peti ais...


"sos...."


pranghh.....


"ops..."


"hah....ape tue dik?"

"haiah.....pecah lagi? haritue pinggan, nie botol sos.....haih...nak kena nie....."


budak perempuan itu pantas berlari ke dalam bilik.....


"dik...bukak pintu nie....bukak"

tinggi suara si ibu memanggil dari luar

bersambung..............












































































Comments

Popular posts from this blog

Rindu

my diary..and not yours

Aku perlukan masa