Nyet...nyet...nyet~

nyet...nyet...nyet...

NYET....NYET...NYET..

frekuensi berubah-ubah



Aku mulakan dengan lafaz mulia,

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani, selawat dan salam khas buat insan tercinta, kekasihNya Muhammad SAW, kesejahteraan dan perlindungan Allah kupohon buat saudara-saudara seakidah.

kamu, hari ini alhamdulillah usai sudah semua zachot bagi semester ini, penantian untuk peperiksaaan akhir pula menjadi fokus utama selari dengan kerja-kerja dakwah insyaAllah..

kamu, aku takut, ops...tak sesuai rasanya perkataan nie, aku berdebar sebenarnya menghitung hari peperiksaan nie. Bimbang sangat sebabnya musim-musim begini lah Allah akan menguji kita, yang mana satu akan kita dahulukan, buku? topik yang masih semuka untuk dihabiskan? atau seruan Pencipta dan peringatanNya yang menjadi pilihan....

Ya Allah.....lemahnya rasa diri ini....
itu kalau disentuh mengenai hubungan dengan Allah..
hubungan dengan manusia pula bagaimana?

waktu beginilah, kita selalu sangat ambil ringan bab ni, makanan pun kekadang sudah tidak dijaga, kawan-kawan sekeliling pula jangan kata lah, ni terutamanya aku, maklumlah, tertekan katanya tak habis belajar lagi, orang-orang di sekeliling pula yang menjadi mangsa...
erm....ni la benda yang paling aku nak perbaiki,
'mesti mau senyum'
ini kena jadi tema aku untuk hari ini sehinggalah balik ke Malaysia nanti...insyaAllah..

untuk kawan-kawan:
"Selamat bermujahadah, selamat mengulangkaji, selamat istiqamah, semoga dipermudahkan oleh Allah hendaknya. Mari kita sama-sama betulkan niat, jangan pernah rasa terlambat untuk memperbetulkan keadaan, semoga apa yang telah kita pelajari, ilmu yang sedang kita ingati, dan pengetahuan yang bakal kita perolehi akan kita gunakan sebaik-baiknya dan hanyalah untuk jalan kebaikan yang pulangannya insyaAlah keredhaaan Allah"

nyet...nyet...nyet..
kepala berdenyut~
jangan study sampai abaikan kesihatan ye!!

Comments

Popular posts from this blog

Rindu

my diary..and not yours

Aku perlukan masa