Sahabat

Sahabat....
di jalan persahabatan ini bukan milikku dan bukan jua milikmu
persahabatan ini adalah perancangan Allah yang mengetahui segala rahsia
kerana Dialah aku mengenalimu dan kerana Dia jugalah yang telah menetapkan aku dan kau mengukir 1001 kenangan bersama

Sahabat....
aku tidak mahu sekadar menjadi seorang teman kepadamu
teman yang hanya menemani dirimu di waktu-waktu tertentu
aku mahu menjadi lebih dari itu
izinkan aku.....

Sahabat....
aku sayang padamu
sayangku bukan kerana kepandaianmu
bukan juga kerana hartamu
apatah lagi rupa parasmu
aku tidak mahu antara kau dan aku
sebegitu....
jangan kau batasi hubungan ini
jangan kau leraikan ikatan ini
pecahkan tembok perbezaan
kita bina jambatan persamaan

Sahabat.....
ya! aku menyayangi ahli keluargaku
kerana mereka sedarah sedaging denganku
namun
melampaukah aku?
menyayangimu sepertimana mereka?
malah...
lebih-lebih lagi...
kerana kau dan aku
bukan dilahirkan dari rahim yang sama...
tetapi kerana kau dan aku
dilahirkan ke dalam dunia yang sama

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal saleh, kelak Allah Yang Maha Pemurah akan menanamkan dalam (hati) mereka rasa kasih sayang. (Maryam:96)"

Sahabat..
aku tahu nalurimu
kita mengejar matlamat yang sama
sama-sama mahu kembali kepada Sang Pencipta
aku hanya mahu berkongsi
berkongsi nikmat 'kefahaman' ini
sama-sama mengejar redhaNya
menuju 'cara hidup' sebenar

Sahabat...
aku juga manusia biasa
tidak lepas dari kekurangan
aku perlukan dirimu
bimbinglah aku
nasihatilah aku
tariklah aku
disaat aku kau lihat jauh
jika benar kau menganggapku


SAHABATMU




Comments

  1. "Sahabat...
    aku juga manusia biasa
    tidak lepas dari kekurangan
    aku perlukan dirimu
    bimbinglah aku
    nasihatilah aku
    tariklah aku
    disaat aku kau lihat jauh"

    liking these verses.. ^__^ jazakillah fina...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rindu

my diary..and not yours

Aku perlukan masa